Geoblog.pl    dar60    Podróże    kanałami na morze śródziemne i dalej    Rodanem do Avignon

Rodanem do Avignon

Francja
Francja, Avignon

16. 09. 2010
Avignon
Super odcinek, super płynięcie
Za mną ok. 220 km rzeką Rhoane ,czyli Rodanem.
Ten wydawało by się długi odcinek, pokonałem błyskawicznie ze średnią prędkością 12km/h.
Jedenaście dużych śluz {jedna rekordowa bo aż 22metry w dół} średnio co 20 km pokonuje się szybko, w końcu wszystkie są jednakowe i wszystkie mają pływające polery. Tylko obkładasz cumy i po robocie.
Krajobrazowo super. Po drodze zwiedziłem dwa miasteczka.
Pierwsze to Vienne. Kiedyś główne miasto rzymskiej Gali , tu urodził się Klaudiusz. Dużo zabytków z tego okresu.
Drugie miasteczko to Viviers . Pięknie położone w górach, a stara część miasta to absolutna rewelacja.
A teraz czas na Avignon.

s/y Husar
s/y Husar - 2010-09-17 16:22
Cześć Darek! Podziwiamy wspólnie ze przyjaciółmi-żeglarzami z Pabianic Twoją niesamowitą podróż.
Życzymy już wkrótce szczęśliwego dotarcia do celu.
Pozdrawiamy Buba i Jacek z Dzidasem i Gosią

Stanjsław
Stanjsław - 2010-09-17 21:25
Witaj Dzielny Darku. Siedzimy z Maćkiem na Janeczce pijąc czerwone wino chianti i podziwiamy Ciebie i Twoje wspaniałe opisy. U nas zimno 13 stopni od miesiąca.Już jesień i koniec przyjemności żeglowania.Stachu od Bamburego.

mirka66 - 2010-09-26 17:09
Avignion odwiedzilam w maju i bardzo mi sie spodobal.Przepiekne widoki.