Geoblog.pl    dar60    Podróże    kanałami na morze śródziemne i dalej    Amsterdam

Amsterdam

Holandia
Holandia, Amsterdam

20 lipca 2010
Wcześnie rano tj o 7godz ruszam dalej.
Kolejna śluza , no i w końcu pierwszy wiatrak ,a już myślałem że ich nie ma , że to tylko stereotyp pejzażu Holandii.
Po pewnym czasie dopływam do głównego kanału łączącego Ren z Amsterdamem. Kolejna śluza .Prosty odcinek mały ruch, spokojnie, fajnie się płynie. Pierwsze 20 km no i się zaczęło na wysokości Utrechtu. To duże miasto przemysłowe. Nagle pokazały się barki jedna za drugą i jachty motorowe. Problem polega na tym że jest to stosunkowo wąski i prosty kanał, gdzie można płynąć z prędkością 18 km/h ,więc każdy tyle płynie. Robiąc fale które się odbijają od stalowych ścian i nakładają się na siebie. Więc huśtawka niezła , obawiałem się o zamocowanie masztu który niebezpiecznie zaczął się przesuwać. Po dwóch godzinach tego kołysania nagle znowu zrobiło się w miarę spokojnie ,tylko jeden holender próbował moc swojej motorówki.
Ok. 18 wpływam do Amsterdamu, przechodzę na C-maps i płynę do Mariny Sixhaven ,to centrum miasta. W marinie tłok niesamowity stoję na trzeciego do burty litewskiego jachtu.
Jutro ruszam zdobywać Amsterdam

Jacek Kittel
Jacek Kittel - 2010-07-25 10:28
Darku, śledzę Twój blog z ogromnym zainteresowaniem i pozdrawiam Cię serdecznie

Beata i Jarek z Agazu
Beata i Jarek z Agazu - 2010-07-25 20:55
Darek gratuluję wyprawy i konsekwencji w oprawie medialnej. Stoimy w Visby. Jutro ruszamy na Oland. Około 22.października będziemy w Tarragonie to może się spotkamy. Pozdrawiamy i powodzenia.

Zosia i Heniek z espaca
Zosia i Heniek z espaca - 2010-07-26 18:43
Darku my w tym roku urlop lądowy na suwalszczyźnie. Dzięki kafejce internetowej w Suwałkach mogliśmy podejrzeć Twoją relację. Życzymy powodzenia i wracamy oglądać polskie Wigry, kanał augustowski i Białowieżę.

Kocur
Kocur - 2010-07-27 23:19
Darku - Ja płynę do Haland (SE w Skane) na festiwal żeglarski z okazji Baltic Sail - stoimy w Helsingborgu w Marinie RAA. Śledzę Twoje poczynania i Twój rejs i 3mam kciuki za jego powodzenia. 3maj sie i głowa do góry.